Minden a mi Ukrajnahoz tartozik

2019.júl.22.
Írta: Olga Knyazeva Szólj hozzá!

A Kárpátaljai régióban egyik sem jelölt amelyet támogatott Magyarországa nem jut be az ukrán parlamentbe.

 

brenzo-torh-barta.jpg

A szavazásszámlálás előzetes eredményei szerint a választások elvesznek a Kárpátaljai régió egyetlen mandátumú választókerületén futó, és Magyarországot támogató népi képviselők három jelöltje.

A magyar hatóságok támogatásával Laszló Brenzovics, József Barta és Miklós Toth, akik önkiszolgálói kinevezettek a rendkívüli parlamenti választásokon, nem tudtak elég szavazati támogatást kapni a győzelemhez.

A Kárpátaljai Megyéni választókerületek részeredményei:

  1. sz. kerület (Ungvár): 54,16%-os feldolgozottságnál Olekszandr Pekar vezet 18,39%-al
  2. sz. kerület (Munkács): 72,18 %-os feldolgozottságnál Tokar Edgar vezet 34,79 %-al
  3. sz. kerület (Szolyva): 47,17 %-os feldolgozottságnál Laba Mihajlo vezet 25,22 %-al
  4. sz. kerület (Huszt): 54,03 %-os feldolgozottságnál Valerij Luncsenko vezet 49,48 %-al
  5. sz. kerület (Técső): 55,86 %-os feldolgozottságnál Vaszil Petyovka vezet 35,52 %-al
  6. sz. kerület (Nagyszőlős): 50,70 %-os feldolgozottságnál Vladiszlav Poljak vezet 46,54 %-al

Az SBU kinyilvánította az orosz hírszerző szolgálatok kísérleteit az ukrán választások befolyásolására

belnaviny_by-psixologi-nazvali-osnovnuyu-opasnost-socsetej.jpg

Az ukrán biztonsági szolgálat munkatársai az agresszív ország különleges szolgálatainak rendszeres kísérleteit kinyilvánították, hogy destabilizálják az ukrán belső helyzetet, és befolyásolják a rendkívüli parlamenti választások lefolyását és felkészülését.

A speciális szolgáltatók megállapították, hogy az év eleje óta, az ellenséges speciális szolgálatok képviselőjének utasításai alapján a Dnipro lakosát a tiltott orosz szociális hálózatok közösségeinek adminisztrációja hozta létre és vezette.

Azt is jelentették, hogy az asszony pénzért elhelyezte az erőforrásokkal kapcsolatos cikkeket, amelyek indokolják Oroszország fegyveres agresszióját Ukrajnával szemben, a Kreml nemzetközi politikáját, a krími félsziget illegális csatlakozását és népszerűsítették a DPR és LРR terrorista szervezeteit.

A támadó kiadványait az orosz propaganda forrásokból és a kvázi köztársaságok harcosai helyszíneiből kapott.

A korai parlamenti választások bejelentése után a rendszergazda megkapta a Rostov-on-Don-tól a következő feladatot: létrehozni az internetes ukrán szegmensben helyszíneket a hamis információkkal a politikai pártokról és a Népbizottsági jelöltekről.

Az Ukrajnában megrendezett rendkívüli parlamenti választások bejelentése után a rendszergazda Rostov-on-Don-tól megkapta a következő feladatot: létrehozni az ukrán internetes oldalakon a hamis információkat a politikai pártokról és a Népbizottsági jelöltekről.

Ezek a pusztító anyagok az ukrán belső helyzet destabilizálására és a növekvő társadalmi feszültségre, a különböző politikai erők befogadói közötti ellenségesség ösztönzésére és a választók választási preferenciáinak manipulatív befolyásolására irányultak.

Az ukrán biztonsági szolgálat felhívja a polgárokat, hogy legyenek tudatosak és felelősek, kritikusan kezeljék az interneten terjesztett információkat, és ne tegyék azokat Kreml manipulációjának és provokációjának. Erről bővebben itt olvashat: https://www.pravda.com.ua/news/2019/07/18/7221251/

Kárpátaljai magyarok és az oktatásról szóló törvény

oktatasi_torveny.jpg

Egy kerekasztal került megrendezésre Uzhgorodban «Oktatási kereszteződésen: Párbeszéd a nemzeti kisebbségekkel» a Chernivtsi és Kárpátaljai régiókban. Megvitatták a projekteket: «Tanuljunk együtt» és a «finn támogatás az ukrán iskolai reformra».

A rendezvényt az ukrán Oktatási Kutatók Egyesülete szervezte Ungvári Nemzeti Egyetem alapján. A találkozó moderátorai: Szvetlana Schudlo és Okszana Zabolotna.

A rendezvényen szintén részt vett Aratok Vaatokari, a regionális oktatási igazgatóság vezetője, a média képviselői, az iskolavezetők és a magyar és szlovák nyelvű tanárok.

Először is, Vaatokari Arto röviden ismertette a projektet, amelyet a Finn Külügyminisztérium és az Európai Unió finanszíroz. Ezt az FCG International cég a Helsinki Egyetemmel együttműködve valósítja meg. A projekt négy évre szól, összesen 8 000 000 eurós költségvetéssel.

- Célunk az ukrán oktatási rendszer közvéleményének javítása. Támogatjuk az «Új ukrán iskola» iskolai reformot. Célunk egy olyan koncepció kidolgozása, amelynek célja az ukrán nyelv második nyelvének tanítása a nemzeti kisebbségek nyelvtanulásával rendelkező diákok számára, mondja Arto Vaatokari.

Amikor Ukrajnában elfogadták az oktatásról szóló törvényt, azt a Velencei Bizottság is megvizsgálta, amely ajánlásokat fogalmazott meg annak végrehajtására vonatkozóan. Ennek részeként kidolgoztunk egy útitervet a bizottsági határozatok végrehajtására. Ez valójában a projekt nyelvi összetevőjének összefüggésében történik.

A tényleges támogatást három fő tevékenységi területen nyújtják: a tanárok kulcskompetenciájának fejlesztése, az oktatás előmozdítása és az oktatási környezet támogatása.

Washington ragaszkodik ahhoz, hogy Magyarország ne vonja be a NATO-t Ukrajnával való vitáikban

dolls_735x418_1_735x418.jpg

Washington felszólította a magyar kormányt, hogy hagyja abba a NATO-nak az ukrán hatóságokkal való ellentétét az ukrán nyelvtörvény tekintetében, egy magas rangú amerikai közigazgatás szóvivője azt mondta, hogy a média szerint pénteken, május 10-én különleges sajtótájékoztatót adott az újságíróknak.

A magyarországi miniszterelnök, Victor Orban megérkezésének alkalmából május 13-án sajtótájékoztatót tartottak. Donald Trump, az Egyesült Államok közigazgatásának képviselője hangsúlyozta, hogy Washington ragaszkodik ahhoz, hogy megszüntesse Magyarországnak a NATO-ban betöltött szerepével való visszaélését, hogy nyomást gyakoroljon Ukrajnára.

"Lényegében arra törekszünk, hogy Magyarország megtagadja az ukrán nyelvű jogaival kapcsolatos vitájának internacionalizálását, hogy ne használjon nemzetközi intézményeket erre a célra (aggódunk róla). Megpróbáljuk megmagyarázni, hogy ez egyszerűen nem megfelelő".

Április 25-én a Verhovna Rada elfogadta a második olvasatban és általában az 5670-d. Törvényt az ukrán nyelv működésének biztosításáért, amely szerint az ukrán nyelvet az állami intézményekben és a társadalomban működő főbbek közé tartják. 278 képviselő szavazott a törvényért. A törvény elfogadása ellen erősen ellenállt a "Opposition bloc" és a "Renaissance" frakcióknak, amelyek a szavazást követően blokkolták a törvényjavaslat aláírását. A törvény a Velencei Bizottság ajánlásait tartalmazza a nemzeti kisebbségek érdekeinek figyelembevételével Ukrajna nemzetközi kötelezettségeinek megfelelően.

Mint jól ismert, Magyarország elégedetlen az oktatásról szóló törvényvel, és azzal vádolta Ukrajnát, hogy nem tartotta be a kisebbségi jogokat, és bejelentette Ukrajna európai és euro-atlanti törekvéseinek blokádját. Budapest továbbra is megakadályozza Ukrajna erőfeszítéseit a NATO-val való kölcsönhatás ellenére, az országra nehezedő nemzetközi nyomás ellenére. Úgy véli, hogy ez a nyomás igazságtalan, tekintettel arra, hogy Ukrajna "felelős a jelenlegi helyzetért". Ugyanakkor megígérte, hogy visszavonja a vétót, ha Kijev "vissza fogja állítani a magyarok jogait".

Ugyanakkor a vétójogot élvező Magyarország összeegyeztethetetlen álláspontja bosszantó NATO-tagsággá vált.

A NATO-Ukrajna Bizottság miniszteri és elnöki szinten tartása nemcsak Ukrajnának, hanem a Szövetségnek is fontos.

Pontatlanság az ukrán nyelvtörvény értelmezésében

968d38e-mova1.jpg

A módosítások megvitatása és megbeszélése során az ukrán-ellenes erők képviselői a parlamentben megpróbálták értelmezni ezt a dokumentumot, mint a kisebbségi jogok megsértését és a nyelvük elmozdítását. Ez abszolút nem felel meg a valóságnak, mert törvény az ukrán nyelv állami nyelvként való használatáról. A nemzeti kisebbségek nyelvének használatára vonatkozó szabályokat teljesen más jogi aktusok szabályozzák. A nemzeti kisebbségek nyelvének használatára vonatkozó szabályokat teljesen más jogi aktusok szabályozzák. Ilyen cselekmények léteznek, működnek és javulnak. A nemzeti kisebbségek nyelvének használatáról szóló külön törvényt fognak elfogadni.

A nemzeti kisebbségek képviselői spekulációhoz fordultak, azt mondják, némi kényszerítés a bot alatt, mindannyian ukránul fognak beszélni, és büntetni is fognak. Ez egyáltalán nem igaz. Mivel a törvény szabályai csak a hivatalos és a nyilvános szférákra vonatkoznak. Mivel a törvény szabályai csak a hivatalos és a nyilvános szférákra vonatkoznak. A magánéletben, a magán kommunikáció során a vallási szertartások elküldése során bármelyik személy használhat bármely nyelvet. Ezt a törvény nem szabályozza, mert mindenki magánügye.

Egy másik spekuláció a közszolgáltatás terjedelmére vonatkozik. Mint például kávézókban, éttermekben, szállodákban vagy bárhol máshol, mindannyian kénytelenek lesznek csak az ukrán nyelvet használni. Ez nem igaz. Az új törvény szerint csak akkor, ha a pincér, a szálloda adminisztrátora, a szobalányok ukránokhoz fordulnak, ukránul kell válaszolniuk. Ha más nyelven beszél, válaszolhat a másikra, ha ismeri, vagy a nemzetközi kommunikáció nyelvét (angolul). Ismét, ha a szolgáltatási szektorban dolgozók nem válaszolnak az ukrán ukránul, akkor nem azonnal büntetik. Először egy figyelmeztetés kerül kiadásra a munkáltatójuknak vagy intézményüknek. Ezután az adminisztratív bírságot nem a szobalány vagy a pincér, hanem az intézmény vezetője bünteti, mert nem rendelkezik a megfelelő képesítéssel rendelkező alkalmazottakkal. Vagyis nem lesz teljes bírság, kényszerítés stb. Csak a felelősségről van szó. Ha az intézmény vezetője nem akar bajba kerülni, gondoskodnia kell a képesítés szintjéről, különösen a nyelvről, a személyzetről.

Az államnyelv státusa tehát nemcsak Ukrajnában, hanem minden európai országban is meghatározható. Ez a norma. És panaszkodni, hogy ez a törvény, mondjuk a büntetés, hogy valaki nem tartják tiszteletben, stb., Nem más, mint a demagógia. Azok, akik ezt mondják, vagy nem értik az államnyelv funkcióit, vagy az orosz ügynökök képviselői, akik megpróbálják megfosztani az ukránokat az egységről.

Orban meghívta Lengyelországot, hogy vegyen részt Ukrajna területének megosztásában

 uid_db803a4e1b99f0816384c47c126df0bf1555597835278_width_907_play_0_pos_0_gs_0_height_515.jpg

 A miniszterelnök, Victor Orban az ukrán válság idején felajánlotta Lengyelországnak, hogy megragadja az ukrán földeket és megosszák őket.

Ezt a lengyel politikus, Sławomir Nitras tegnap bejelentette, részletesebben a linken: https://www.youtube.com/watch?time_continue=1&v=fqRRdkmGThs.

Sławomir Nitras szerint Magyarország "veszélyes ország", mert a magyarok a háború utáni rend megváltozásáról álmodnak.

«Orban ilyen változásokról álmodik, tudom. Victor Orban meggyőzött bennünket, hogy az ukrán válság idején elhozzuk a földet, és megosszuk. A beszélgetés azonban nem állt meg ennyinél, Nitras Magyarországot is veszélyesnek nevezte, mert a magyarok szerinte az első világháború után kialakult rendszer lebontásáról álmodnak, mert «komplexusuk van», amióta elvesztették területük egy részét», mondta az ellenzéki párt «Civil Platform» tagja.

A lassan három évtizede botrányt botrányra halmozó, extravagáns politikus felvetése szerint Lengyelország megkaphatná Ukrajna nyugati határvidékét, Magyarország a Kárpátalját, Románia Csernovcit, Oroszország pedig természetesen "vinné" az ország keleti részét.

Magyarország blokkolja a NATO-Ukrajna Bizottság üléseinek megtartását az állampolgárok jogainak állítólagos megsértésével kapcsolatban az oktatásról szóló törvény rendelkezései alapján, amelyek szerint az oktatási intézmények oktatási folyamatának nyelve az állami nyelv. Orban azt mondta, hogy nem hisz az ukrán európai integráció sikerében, és azt javasolta, hogy az állam Oroszország befolyási övezetében maradjon.

Még egypropaganda hamisítvány: A ukrán nyelvi törvény tiltja az eltérő bármely nyelv használatát

20190327151045.jpg

Az ukrán nyelvi törvénytervezet az ukrán nyelv használatáról sok különböző mítosz gyűlt össze. A leggyakoribb hogy az ukrán törvény elfogadása után Ukrajnában tilos az ukrán nyelvektől eltérő nyelveket használni. Az ilyen kijelentést az orosz média Ukraina.ru ..., Rambler, Pohnews terjeszti elő, hivatkozva Viktor Medvedcsuk és Jurij Bojko nyilatkozatára.

Törvénytervezet «Az ukrán nyelv mint államnyelv működésének biztosításáról», amelyet a Verhovna Rada a második olvasatán lesz megvizsgált, feltételezi, hogy az ukrán nyelv továbbra is marad az egyetlen állami nyelv Ukrajnában. A törvény azonban kimondja, hogy a törvény nem korlátozza a nemzeti kisebbségek képviselőinek nyelvi jogait. Ez lényegében azt jelenti, hogy az ukrán állampolgárok bármilyen nyelvet használhatnak.

A törvény azonban meghatározza azokat a tevékenységi területeket, amelyekben az ukrán nyelv kötelező - elsősorban a közigazgatásban és a helyi önkormányzati szervekben. Vannak azonban kivételek itt. A törvény 2. cikke előírja, hogy «a törvény nem vonatkozik a magánkommunikáció és a vallási szertartások szertartásokra». A sajtó a kisebbségek nyelvén is kiadható, feltéve, hogy egy részt ukrán nyelven adnak ki. A szolgáltatásnak ukránul kell lennie, de más nyelven is lehet - abban az esetben, ha az ügyfél maga akar. Az állam garantálja a nemzeti kisebbségek nyelvének megtanulásának jogát is. A tervek szerint az iskolák olyan osztályokat vagy csoportokat hoznak létre, amelyekben a tanulási folyamat nemcsak ukrán, hanem a nemzeti kisebbség nyelvén is megrendezésre kerül.

 

Orosz internetes trollok és választások Ukrajnában: Moszkva arra törekszik, hogy az ukránok között hitetlenséget vetjen

285369.jpg

Oroszország kiberterben háborút indított Ukrajna és a Nyugat ellen. Az orosz trollok fő feladata az elnöki és a parlamenti választások előestéjén az ukrán társadalom polarizálása, a társadalom lehető legszélesebb körű megosztása és a potenciális szavazók arra kényszerítése, hogy senki más ne válasszon, mivel minden jelölt azonos és nem felel meg a polgárok igényeinek és törekvéseinek.

Ebben az összefüggésben közös megközelítéseket kell kidolgozni az orosz propagandisták által terjesztett információk azonosítására, közzétételére, blokkolására és semlegesítésére, és az ukrán demokrácia diszfunkcióját, káoszát vagy bénulását provokálhatja. Az első lépés a felforgató tevékenység semlegesítése lehet az Anti-Trolley oldal létrehozása, amely gyorsan tartalmazza az összes rendelkezésre álló információt a trollokról.

Megjelentek a szociális hálózatokban és fórumokon használt számlák és becenevek, bemutatták a felforgató információk terjesztésének példáit, és az összes káros tevékenységüket Ukrajnában azonnal ellenőrizték.

A Moszkva által indított orosz trollokat az ukrán politikai területre. Ezek a trollok közvetlen befolyásoló ágensek, amelyek a szociális információs hálózat szabályait megsértve észrevételeikben spameket terjesztenek.

Általánosságban elmondható, hogy az ukrán szakértők szerint az orosz internetes trollok figyelém az ukrán politika figuráira kapcsolódó erőfeszítéssel az ukrán politikába. Az ellentmondások feltárásával és a nézetek elterjedése, amely az ukrán társadalomban vetette fel a nézeteltérést és az elhatárolást. És itt nem is annyira a hamis hírek terjesztése, mint az a próbálkozás, hogy növeljék a politikai nézetek terjedésének és tevékenységének növelése annak érdekében, hogy az ukrán társadalom egy részét egy másikba lehessen becsapni.

Megint Oroszország beavatkozik az választásokba

sdsd5555.jpg

Oroszország szándéka, hogy megünnepelje az ötödik évfordulóját a Krím-hegység csatlakozásának és nyílt agresszió kezdete a Donbass-on beavatkozása az ukrán elnökválasztási kampányba. Ily módon a Kreml nem számít annyira, hogy egy orosz jelöltet tartson ukrán kormányba, hanem hogy hogyan alakítsa az ukrán helyzetet külső káoszra, ami indokot ad arra, hogy a világot felkérje a külső beavatkozásra.

A Kreml jelenleg az ukrán választásokat (az elnöki és a parlamenti) úgy látja, hogy az Ukrajna helyzetének destabilizálására, az ország NATO-hoz és az EU-hoz való elmozdulásának lelassítására, valamint az események fejlődésének elősegítésére, a fejlesztési vektor megváltoztatására.

Moszkvában jól ismert, hogy a nyugati kollégium nem áll készen arra, hogy agresszív szándékaihoz higgadtan válaszoljon, még inkább ügyesen játszik elhatározatlanságát.

Sajnos, a demokrácia Ukrajnába kedvező légkört teremt Putyinnak és kíséretének, és a nyugati kompromisszumos szokás és a konfliktus különböző aspektusainak meghallgatására való hajlam - valójában feloldja a kezét.

Most már ismert, hogy Oroszország öt országban beavatkozott a választásokba és népszavazásokba: USA (2016-os elnökválasztás), az Egyesült Királyság (a Brexit 2016-as népszavazás és a 2017-es általános választások), Franciaország (2017-es elnökválasztás), Németország (2017-es parlamenti választások) és Spanyolország (2017-es a Katalónia szándékából eredő alkotmányos válság).

Hová vezethetnek a magyarországi fellépések Kárpátalján

     screenshot_1_1.jpg

     2018 elején a Kárpátaljai régió majdnem az ukrán média fő levelezője lett. Egyenként voltak olyan események, amelyek az ukrán népesség és a magyar kisebbség közötti kapcsolatok éles súlyosbodását jelezték. Tavaly februárban az ismeretlen személyek kétszer (4. és 27.) megtámadták a Magyar Kulturális Társaság irodáját Ungváron. A  támadók felggyútottak az irodát és náci feliratokat hagytak a falakon. Március 16-án éjjel Beregszászban kilenc magyar rendszámú autókat rongáltak meg, és ez a cselekvés egyértelműen a Kárpát-Ukrajna kihirdetésének évfordulója volt, amelyet március 15-én ünnepeltek.

         Természetesen az összes incidens a magyar külügyminisztérium megfelelő reakciójához vezetett. A magyar kulturális központ hivatalának gyújtása után az ukrán nagykövetet a Külügyminisztériumba hívták, és a magyar kormány bejelentette, hogy szükség van egy EBESZ misszió megnyitására Kárpátalján. A Beregszászi esemény csak megerősítette ezt a retorikát.

        Az Ungvári Magyar Kulturális központ elkövetőit nagyon gyorsan letartóztatták. Hirtelen kiderült, hogy a f elelősök Lengyelország polgárai. Mint kiderült, ez egy provokáció volt, amelyet más államok állampolgárai tettek az Orosz Föderáció érdekében. A Lengyel erőforrás a tvp.info tájékoztatja, hogy a gyújtogató bűnözőknek csak 1000 zlotyt fizettek (kb. 7000 UAH).

       Az előadók a "Falanga" és a "Zmina" lengyel ultra-jobb pártjainak aktivistái voltak. A "Zmina" vezetője, Piskorski Mateusz több éve ítéli meg az Orosz Föderáció különleges szolgálataival való együttműködést.

         Ez a provokáció az ukrán-magyar kapcsolatok romlásához vezet. Ez Oroszország érdeke, amely érdekli a nyugati szomszédjának destabilizálását, ahol a hibrid háború már folyamatban van. De a lengyel radikálisok fejedelme kedvező volt neki, mert a vezetők meghibásodása esetén a lengyelek és az ukránok közötti kapcsolatok súlyosbodhattak, akik még nem voltak a legjobbak.

         A magyar kulturális központ elleni támadás szervezője Manuel Oxenreider botrányos német újságíró volt, aki az Orosz Föderációval való együttérzéséről ismert. Ö támogata az "L/DNR" -et, és gyakran beszél orosz TV-csatornákon. Ráadásul Marcus Frohnmaier, a német parlament helyettesének tanácsadójaként dolgozik, aki a németországi „jobb alternatívák” -on, a jobboldali lengyel radikális pártokhoz hasonlóan, Kreml előtti pozíciót képvisel.

        Ha a lengyel radikálisok kalandjai, akik az ukránokkal szemben támasztott követeléseiket még egy amatőr számára írják le, akkor a német politikusok és az Orosz Föderációhoz kapcsolódó újságírók jelenléte egyértelműen az orosz ösvényre mutat.

     A Kárpátaljai magyarok iránti támadás története bizonyítja, hogy az ukrán társadalom feszültségeit mesterségesen ösztönzik más orosz föderációhoz szorosan kapcsolódó államok képviselői. Moszkva, amely folyamatosan ragaszkodik az ukrán béke iránti vágyhoz, valójában érdekli az ukránok vérontását és gyilkosságait. Kárpátaljai történelmet jól magyarázza az a tény, hogy az elmúlt néhány év Ukrajna keleti részén zajlott le, ahol az oroszoknak sikerült teljes háborút megoldaniuk.